Környezetbarát visszaemlékezés
Tartalom
Egyre környezettudatosabbak vagyunk Egyre kevésbé számít luxusnak, ha környezetbarát terméket vásárolunk, vagy a környezetet kevésbé terhelő szolgáltatást veszünk igénybe — áll a GreenGo és az NRC felmérésében.
E szerint a környezetbarát termékek és szolgáltatások piaca évről évre bővül, amire a magyar fogyasztói szokások is reagálnak. Az NRC országos reprezentatív felmérése azt mutatja, hogy a éves lakosság közel fele, 45 százaléka legalább egyszer vásárolt valamilyen környezettudatos terméket vagy szolgáltatást az elmúlt egy évben, több mint harmaduk pedig 38 százalék több alkalommal is.
Környezetbarát visszaemlékezés magyarok 42 százaléka saját elmondása szerint hajlandó többet fizetni a környezettudatos öko, zöld termékekért — nagy részük akár százalékkal többet is, mint egy hagyományos termékért.
A zöld felfogás irányában folyamatosan elkötelezett réteg azonban még mindig szűk: a éves korosztály mindössze 8 százaléka választja rendszeresen az öko árucikkeket és szolgáltatásokat a kevésbé környezetbarát megoldások helyett. Fotó: Shutterstock De kik azok, akik környezettudatos termékekre hajlandóak költeni?
Érdekes adat, hogy a rendszeresen környezettudatosan beszerzők táborának több mint harmadát a éves korosztály teszi ki, közel azonos arányban nők és férfiak. Ebben a csoportban az évesek a második legnépesebb korosztály minden negyedik tagjuk ebbe a korosztályba tartozikutánuk pedig a évesek minden ötödik.
A csoport több mint kétharmada városban lakik, közel negyedük Budapesten, illetve több mint felük gyermek nélküli háztartásban él.
Fotó: GreenGo A kutatás alátámasztotta azt az elképzelésünket, hogy ugyan Magyarországon a gondolkodásban már megvannak az alapjai a környezettudatos vásárlásnak, a magyar vásárló továbbra is érzékeny az árra.
Ezért pont a tudatosabb vásárlást nem jó, ha a szolgáltató magasabb árral »bünteti« — emelte ki Michaletzky Bálint, a GreenGo ügyvezetője.
Hozzátette, ahogy a kínálat a mi szolgáltatási szegmensünkben is bővül, a GreenGo egyre fontosabb versenyelőnyévé válik, hogy közel azonos, vagy esetenként kedvezőbb árak mellett is garantáltan a városi környezetet kevésbé terhelő elektromos autókkal szolgáljuk ki az erre egyre fogékonyabb fővárosi utazóközönséget.
Kik befolyásolják a vásárlási döntést?
A zöld termékek vagy szolgáltatások kipróbálásában a fő motiváció nem meglepő módon a szűkebb környezetünk: a család, barátok visszajelzései alapján választunk a legbátrabban környezettudatos terméket vagy szolgáltatást 41 százalékde nagy hatással vannak ránk a témában készült filmek, dokumentumfilmek is 38 százalék.
Főleg a budapestiek vallják a fővárosiak 28 százalékahogy az öko-életmódban nem csak a környezetbarát visszaemlékezés médiahírek, hanem a közösségi médiában megjelenő információk, véleményvezérek is hatnak rájuk. Ön mit gondol erről? Mondja el véleményét!